Inga Högskolepoäng - surt!

Nästan så jag hade glömt att jag skickat mejl till ESL. Språkkurssidan.. Frågade dem om jag skulle få högskolepoäng om jag skulle läst till exempel 4 veckor spanska i Madrid, om det sen skulle ge mig tillåtelse att hoppa rätt in på Tolkutbildningen som finns lite överallt i Sverige. Och först nu såg jag att de hade svarat!
 
Och svaret är nej, jag kommer inte få högskolepoäng för det, surt! Vill inte läsa utomlands om jag inte kommer få poängen, just därför att de är privata språkskolor.. Men mamma tycker jag ska göra det ändå, men om jag ska betala för nåt som jag bara får bättre ordförråd av? Då får jag ju ändå läsa en kurs till hemma om jag ska hamna på tolkutbildningen.. Hmm, slöseri med pengar? Ska dock ändå fortsätta lägga en viss summa till ett separat konto, får se vart det leder till.
 
ÅH DEPP
/J
Jess | |
Upp